Pomorska Akademia Adaptacyjności

Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego ze środków Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

koordynator ds. wdrażania
Sylwia Petryna
tel. 667 983 213
e-mail: biuro@petraconsulting.pl

Zobacz stronę internetową projektu

Opis projektu

„Pomorska Akademia Adaptacyjności” to projekt partnerski opracowany wspólnie przez Fundację oraz firmę Petra Consulting. 

 Jest to program szkoleniowo-doradczy prowadzony przy wykorzystaniu e-learningu i skierowany do grupy 180 osób (w tym 100 kobiet) zatrudnionych, o niskich lub zdezaktualizowanych kwalifikacjach, zamieszkałych na obszarach słabych strukturalnie, które z własnej inicjatywy są zainteresowane podwyższaniem kwalifikacji i umiejętności (poza godzinami pracy).

Beneficjentami pomocy mogą być osoby zamieszkujące następujące gminy: Bobowo, Borzytuchom, Chojnice, Czersk, Człuchów, Dzierzgoń, Gardeja, Gniew, Koczała, Kołczygłowy, Konarzyny, Kwidzyn, Lichnowy, Lubichowo, Miastko, Mikołajki Pomorskie, Miłoradz, Morzeszczyn, Osieczna, Ostaszewo,  Prabuty, Przechlewo, Ryjewo, Rzeczenica, Skórcz, Smętowo Graniczne, Stary Dzierzgoń, Stary Targ, Subkowy, Trzebielino, Tuchomie, Zblewo.

E-learningowa formuła projektu pozwala uczestnikom wziąć udział w całości projektu bez konieczności opuszczania miejsca zamieszkania lub pracy, godzenia obowiązków domowych itp.

Projekt realizowany jest w dwóch edycjach i najważniejsze działania to:
a/ Promocja i rekrutacja – I edycja V-IX.2010, II edycja X-XII.2010, w tym m.in.: publikacja ogłoszeń prasowych w gazetach regionalnych, publikacja informacji na stronach internetowych partnerów, rozmowy rekrutacyjne z beneficjentami.

b/ Opracowanie platformy do szkoleń e-learningowych, poradnictwa on-line i jej utrzymanie III'10-XI'11
Każdy z uczestników projektu dostanie własny login i hasło w celu logowania do systemu e-learningowego. Rejestracja użytkownika nastąpi na zajęciach komputerowych. Po zalogowaniu użytkownik będzie miał dostęp do systemu podzielonego na:

  • szkolenia z zakresu IT
  • szkolenia motywacyjne/rozwojowe/kompetencyjne

c/ Pomorska Akademia Adaptacyjności (PAA): szkolenia komputerowe – I edycja (VIII-XII.2010), II edycja (I-V.2011)
W każdej edycji będzie brało udział 90 osób. Wszystkie zajęcia komputerowe odbywać się będą po godzinach pracy (3 godz./dzień, 8 spotkań / grupę).Wszystkie kursy będą trwały po 48 h lekcyjnych. Proponowana tematyka kursów:

  • Kurs komputerowy I-go stopnia
  • Kurs komputerowy II-go stopnia
  • MS Word i MS Excel w pracy biurowej
  • Kurs z płatnika ZUS
  • Kurs księgowości informatycznej
  • Kurs kadry i płace

d/ PAA: treningi umiejętności i adaptacyjności – I edycja (VIII-XII.2010), II edycja (I-V.2011)
Każdy z uczestników będzie uczestniczył w następujących warsztatach wyjazdowych:

  • Trening psychologiczny (obejmujący analizę własnego zachowania i doświadczeń, motywację)-14h
  • Wypalenie zawodowe – co grozi współczesnym pracownikom?-7h
  • Metody radzenia sobie w sytuacjach stresowych-7h.
  • IPD-własny plan kariery-14 h
  • Autoprezentacja - w sytuacjach zawodowych -14 h

W trakcie warsztatów wyjazdowych przewidziano dyżur doradców w ilości 10 godz./jeden wyjazd.

e/ Opracowanie/uzupełnienie materiałów do e-learningu zgodnie z IPD – I edycja (VIII.-IX.2010),II edycja (V.2011)
Na podstawie opracowanego IPD uczestników przygotowanych zostanie 8 zestawów kursów e-learningowych w I edycji i 4 zestawy w II edycji.Wśród kursów e-learningowych mogą znaleźć się np. archiwista, zarządzanie jakością, obsługa programów graficznych, księgowość itp. wg potrzeb uczestników.

f/ PAA: e-learning + poradnictwo on-line: I edycja (IX.-III.2011),II edycja (IV- XI.2011)
Każdy z uczestników będzie mógł wybrać min. 4, max 6 kursów e-learningowych. W pierwszej edycji powstanie 8 zestawów kursów e-learningowych. Uczestnicy będą mieli czas 5 miesięcy na przejście szkoleń e-learningowych (od X.2010 i analogicznie od VI.2011).
Dodatkowo od sierpnia 2010 w I edycji a od marca 2011 w II edycji uruchomione zostanie pośrednictwo zawodowe on-line.

 

 

Współpraca