Przedszkolaki znad Wiernej Rzeki - utworzenie i prowadzenie 3 Punktów Przedszkolnych w gminie Piekoszów

Program Operacyjny Kapitał Ludzki

Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego ze środków Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

Dyrektor PP
Joanna Kuryłowicz
tel. 74/6640402
e-mail: joanna@fee.pl

aktualności

Zabawa głosem z logopedą
06.05.2010

Zabawa głosem z logopedą Logopeda odwiedzając PP w Piekoszowie pracuje nad rozwojem, doskonaleniemdoskonaleniem mowy  i korygowaniem nieprawidłowej artykulacji w okresienajintensywniejszego jej rozwoju. W pierwszym etapie pracy logopedycznej zostały przeprowadzone badania przesiewowe  oraz obserwacja funkcjonowania dzieci w grupie rówieśniczej ze zwróceniem  uwagi na   komunikację werbalną. Jego celem było szybkie wyłonienie dzieci z dyslalią i opóźnionym rozwojem mowy. Badania przeprowadzono za zgodą i w obecności rodziców. Pozwoliło to określić dodatkowo uwarunkowania biologiczne i środowiskowe mające decydujący wpływ na prawidłowy rozwój mowy(wywiad z rodzicami, badanie narządów artykulacyjnych i stwierdzenie w ich obrębie nieprawidłowości, orientacyjne badanie słuchu i lateralizacji). Logopeda, prowadzi ćwiczenia słuchowe, fonetyczne, artykulacyjne w formie zabawowej we współpracy z nauczycielem-wychowawcą i z rodzicami. Przygotowuje materiały instruktażowe do kontynuacji ćwiczeń w domu. Każde ćwiczenie jest wcześniej demonstrowane w obecności rodziców. Dzieci dobrze zmotywowane przez logopedę, który jest jednocześnie specjalistą w zakresie wychowania przedszkolnego, surdopedagogiem i pedagogiem terapeutą, chętnieuczestniczą w korekcie mowy, traktując tę formę aktywności jako wyróżnienie i wesołą zabawę. Ale jakże potrzebną dla ich przyszłego rozwoju mowy. Przykłady najczęściej stosowanych ćwiczeń:- dmuchanie na lekkie przedmioty zawieszone na nitkach (piórka motylki, paski bibułki); dmuchanie przez słomkę na waciki papierki, chuchanie na lusterko, na ręce, naśladowanie szumu wiatru itp.,- usprawnianie warg, języka z zastosowaniem ciekawych opowiadań i poprzez naśladowanie wzoru logopedy,- odtwarzanie wzorca ułożenia narządów artykulacyjnych przy prawidłowej realizacji poszczególnych głosek.

Widok, to jest niespotykany gdy przed wizytą p. logopedy przedszkolaki ustalają kto idzie jako pierwszy, drugi, …, na zajęcia. Po powrocie chwalą się wokół, co i jak potrafią już powiedzieć , jakie dziś były nowe zabawy np.: z językiem, wargami, itp. Zdjęcia obrazują, jak fantastycznie spędzają czas na spotkaniach z p. logopedą w PP w Piekoszowie (Justyna Kmiecik)

Współpraca