Przedszkolaki znad Wiernej Rzeki - utworzenie i prowadzenie 3 Punktów Przedszkolnych w gminie Piekoszów

Program Operacyjny Kapitał Ludzki

Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego ze środków Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

Dyrektor PP
Joanna Kuryłowicz
tel. 74/6640402
e-mail: joanna@fee.pl

aktualności

Nadszedł już koniec i od wrzesnia nowy początek ...
Nadszedł już koniec i od wrzesnia nowy początek ...
19.08.2011 Projekt „Przedszkolaki znad Wiernej Rzeki’ już się zakończył, lada moment nastąpi przekazanie wyposażenia wszystkich 3PP Urzędowi Gminy, który poprowadzi dalej przedszkola. Ale zanim to nastąpiło, przedszkolaki w miesiącach letnich przeżyły mnóstwo atrakcji.  W czerwcu wszystkie dzieciaki, były na przedstawieniu teatralnym pt.: „Panieneczka z pudełeczka. Przygoda Króla Jegomości” w Teatrze Lalki i Aktora KUBUŚ w Kielcach. Przedstawienie składało się z dwóch fantastycznych poemacików dla dzieci. "Panieneczka z pudełeczka", to opowieść o przygodach Lalki i Kota w świecie ożywionych zabawek, natomiast akcja "Przygody Króla Jegomości" rozgrywała się w dawnych czasach, gdy w lasach na królewskie orszaki napadali zbójcy, a w losy bohaterów wtrącał się straszny diabeł. Przedstawienie miało formę musicalu z rytmicznymi piosenkami, które były nucone i śpiewane przez całą widownię. Po zakończeniu spektaklu, odbyła się Lekcja teatralna, która miała na celu pogłębienie wiedzy z zakresu teatru. Przedszkolaki dowiedziały się, co znaczy plan żywy i lalkowy, plan aktorski(plan żywy bez lalek), spektakl parawanowy, maski, teatr cieni, jak porusza się marionetkami, pacynkami, lalkami itp., aby „zagrały” na scenie. Pracownicy teatru odkryli przed dziećmi magiczny, nieznany dla nich świat barwnych kostiumów, dekoracji i efektów specjalnych.  W czerwcu odbyły się dwugodzinne Konsultacje metodyczne dla rodziców i nauczycieli, na temat „ Wychowanie bez porażek”, których celem było przekazanie rodzicom, jak najwięcej informacji dotyczących wychowania, że jest ono szczególnym rodzajem działalności ludzkiej, polegającym na świadomym wywoływaniu zamierzonych zmian w osobowości wychowanka. Proces ten jest długotrwały i żmudny, a zapewnienie każdemu dziecku powodzenia w harmonijnym rozwijaniu jego osobowości, wymaga nie tylko zaangażowania (ze strony zarówno rodziców jak i wychowawców) wiedzy i umiejętności, lecz również podejmowania wspólnych działań. 27 czerwca przedszkolaki z 3 PP pojechały z wizytą do JuraParku w Bałtowie, ok. 80 km od Kielc, a ok 14 km od Ostrowca Świętokrzyskiego. Wycieczka rozpoczęła się od zwiedzania park, a to podróż w czasie poprzez okresy geologiczne tj. od kambru do obecnych czasów. Na kolorowych tablicach rozmieszczonych wzdłuż trasy zwiedzania, możemy znaleźć informacje dotyczące układu kontynentów, czy rozwoju życia w morzach i na lądach przed milionami lat. Największą atrakcję dla wszystkich maluchów stanowiły rekonstrukcje kilkudziesięciu dinozaurów i innych wymarłych zwierząt naturalnej wielkości, rozmieszczone obok ścieżki spacerowej. Najwięcej emocji na trasie budzi model roślinożercy jurajskiego - sejsmozaura - długości prawie 50 metrów. Innym ulubionym dinozaurem jest kredowy drapieżnik – tyranozaur, który ukazany jest akurat podczas ataku na stado rogatych triceratopsów. Zaplanowane są również warsztaty dla najmłodszych, a mianowicie: Warsztaty paleontologiczno – plastyczne, polegające na malowaniu figurek dinozaurów i amonitów zgodnie z dziecięcą wyobraźnią. Opiekun opowiada o wymarłych grupach zwierzą Podczas aktywnego uczestniczenia w zajęciach dzieci poznają podstawowe pojęcia i zagadnienia dotyczące życia dinozaurów      i pracy paleontologa. Celem wyprawy było również, kształtowanie kultury aktywnego wypoczynku oraz kulturalnego podróżowania- poprawne zachowanie w autokarze podczas podróży, przestrzeganie zasad wzorowego i bezpiecznego zachowania na terenie całego JuraParku, zarówno, podczas zwiedzania muzeum, Zwierzyńca Górnego oraz Dolnego, jak i podczas posiłku. Ta wycieczka, jak i poprzednie była poprzedzona pogadankami z przedszkolakami podczas zajęć w PP, Savoir vivre przy stole podczas posiłku, bezpieczeństwo podczas podróżowania spaceru, itp.  W miesiącu lipcu zajęcia przedszkolne częściej odbywały się na świeżym powietrzu, na Placach zabaw przy Szkołach w Łosieniu i Micigoździe oraz parafialnym Placu zabaw     w Szczukowicach.  Przedszkolaki grały w piłkę, budowały fantazyjne budowle z piasku, huśtały się na huśtawkach, zjeżdżały ze zjeżdżalni oraz  w każdej chwili mogły odpocząć w cieniu na kocu.  I już na zakończenie działalności każdego z PP odbył się piknik- wspólne spotkanie przedszkolaków, ich rodziców, nauczycieli i specjalistów, podczas, którego w miłej atmosferze, każde dziecko otrzymało Pamiątkowy Dyplom oraz wyprawkę na dalsze drogę edukacji.
Wiosna u Przedszkolaków w Piekoszowie
Wiosna u Przedszkolaków w Piekoszowie
07.04.2011 Ze ścian i parawanów zaczęła znikać zimowa dekoracja a wybuchła z wielką intensywnością tęcza kolorów. Pojawiła się Pani Wiosna ubrana w zieloną trawę, przebiśniegi i sasanki. Przyleciały papierowe bociany, na które czekały już stada żab, oczywiście własnoręcznie wykonane przez dzieciaki. Pierwszy wesoły, a zarazem słodki akcent, to dzień 8 marca-Święto Małych Kobietek, obchodzone we wszystkich Punktach. Każda Mała Dama, dostała ciekawą książeczkę oraz, co ważniejsze samodzielnie wykonany prezent przez kolegów z grupy. Na rękach dziewczynek pojawiły się koralikowe bransoletki, błyszczące wisiorki na sznureczkach, które z mozołem    i cierpliwością nawlekali, mali dżentelmeni. Tradycyjnie, już w tym dniu pojawiły się papierowe i bibułkowe kwiaty na drucikach, laurki, wręczane wszystkim Paniom. W dniach 3, 7 oraz 28 marca odbyły się już po raz kolejny, Konsultacje dla Rodziców i Nauczycieli. Tym razem ich temat, to: „ Jak pomóc dziecku w osiągnięciu samodzielności?”, które prowadzone były przez psychologa i oligofrenopedagoga. To niektóre z pojawiających się haseł podczas, ponad dwugodzinnych spotkań: Samodzielność, to pierwszy krok ku dorosłości; Co daje samodzielność; Nie wyręczaj dziecka w czynnościach samoobsługowych, jak jedzenie, ubieranie, czesania, itp.; Jak zachęcić dziecko do samodzielności; Pozwól dziecku dokonać wyboru; Okaż szacunek dla dziecięcych zmagań; Nie odbieraj dziecku nadziei, marzeń; Zachęć dziecko do korzystania z cudzych doświadczeń; oraz wiele innych. Rodzice zadawali pytania, a specjaliści odpowiadali na nie, radzili jak postąpić w danym przypadku, polecali fachową literaturę. Konsultacje przebiegły w miłej i szczerej atmosferze, na pewno zaowocują w przyszłości, prawidłowym rozwiązaniem problemów.             Nareszcie Wiosna, Wiosna! Dzień 21 marca, przedszkolaki spędziły na tradycyjnym „Topieniu Marzanny”. Marzanna każdego z Punktów Przedszkolnych wyglądała okazale, tak, aby z wielką radością puścić ją w dal w pobliskich zbiornikach wodnych. Wtórowały temu głośne śpiewy dzieciaków, które w pierwszych promieniach wiosennego słońca, żegnały Panią Zimę, a witały oczekiwaną Wiosnę.(Justyna Kmiecik)

Współpraca