o fundacji
misja
statut
zespół
sprawozdania
kontakt
aktualności
projekty
publikacje
zasada konkurencyjności
partnerzy
Fundusz Toyoty
projekty zrealizowane
Języki obce podstawą edukacji i konkurencyjności dorosłych mieszkańców Powiatu m. Wałbrzych
opis projektu
aktualności
harmonogramy
dokumenty
promocja projektu
rekrutacja
Języki obce podstawą edukacji i konkurencyjności dorosłych mieszkańców Powiatu m. Wałbrzych
Koordynator projektu
Anna Baran
tel. 74 8492133
e-mail:
ania@fee.pl
aktualności
Ostatni moduł w ramach kursu j. angielskiego
02.04.2015
Kurs j. angielskiego wszedł w końcową fazę realizacji – pozostało zaledwie kilka tygodni. W miesiącu marcu 2015 roku zrealizowano następujące treści programowe: merytoryczne zastosowanie czasu Present Perfect, zadania gramatyczne na przykładach zdań twierdzących, przeczących i pytających. Następnie, uczestnicy zapoznali się ze słownictwem i zwrotami związanymi z poszukiwaniem pracy, jak również z ogólnie przyjętymi szablonami pisania CV i listu motywacyjnego w języku angielskim. Wykonano również dodatkowe ćwiczenia gramatyczne, utrwalające zasady praktycznego zastosowania i tworzenia zdań w czasie Present Perfect, jak również zapoznano się z nowym słownictwem, obejmującym tematykę wyposażenia domu/samochodu oraz nowoczesnego sprzętu RTV/AGD (microwave, vacuum cleaner, central heating, etc.). Podczas ostatnich w tym miesiącu zajęć, grupa wykonała zadania gramatyczne, podsumowujące użycie czasu Present Perfect, w zestawieniu z czasami Present Simple oraz Past Simple. Miało to na celu wyeliminowanie powszechnie występujących błędów językowych, polegających na niewłaściwym zastosowaniu wymienionych czasów gramatycznych w różnych kontekstach sytuacyjnych.
II moduł j. niemieckiego zakończony
02.02.2015
Celem zajęć w ramach kursu j. niemieckiego w miesiącu styczniu br. było nabycie przez uczestników umiejętności językowych związanych z opisem stanu przygotowań przed wyjazdem na urlop lub wyjazdem służbowym, a także wyrażaniem opinii o pobycie na nim. Ponadto kursanci poznali typowe sytuacje związane z podróżowaniem pociągiem. Uczestnicy kursu otrzymali kolejną dawkę gramatyki i słownictwa niezbędną podczas przyswajania wiedzy w powyższym zakresie. Przed uczestnikami kursu kolejny test sprawdzający zdobytą dotychczas wiedzę.
II moduł j. angielskiego zakończony
02.02.2015
W miesiącu styczniu br. zakończył się drugi 60-cio godzinny moduł kursu j. angielskiego. Zgodnie z zapisami wniosku o dofinansowane projektu, uczestnicy przystąpili do kolejnego testu sprawdzającego wiedzę. Składał się onz trzech części: 1. Rozumienie ze słuchu; 2. Część gramatyczno-leksykalna; 3. Rozumienie tekstu czytanego. Test miał na celu sprawdzenie umiejętności językowych uczestników oraz przygotowanie grupy do egzaminu końcowego. Wyniki testu okazały się zadowalające i potwierdziły ogólny postęp umiejętności oraz poziomu wiedzy uczestników.
Kolejne treści programowe j. angielskiego zrealizowane
08.01.2015
Uczestnicy kursu j. angielskiego podczas grudniowych zajęć starali się opanować następujące treści programowe: wprowadzone zostało słownictwo obejmujące przymiotniki i imiesłowy przymiotnikowe, służące do opisywania nastroju i samopoczucia człowieka. Wykonano zadania gramatyczne ze szczególnym uwzględnieniem form czasowników nieregularnych. W kolejnej części zajęć utrwalono zasady tworzenia konstrukcji w czasie Past Simple, ze szczególnym uwzględnieniem pytań, przeczeń oraz czasowników nieregularnych. Wykonano także ćwiczenia z rozumienia tekstu czytanego, dotyczącego historii telewizji, podczas których uczestnicy odpowiadali na szczegółowe pytania dotyczące tekstu oraz dopasowywali daty do poszczególnych wydarzeń opisanych w artykule. Kursanci zapoznali się także ze słownictwem związanym ze Świętami Bożego Narodzenia oraz z tradycjami bożonarodzeniowymi krajów angielskiego obszaru językowego. Po krótkiej przerwie świątecznej zgodnie z harmonogramem, 14 i 15 stycznia rozpoczynają się kolejne zajęcia.
Kolejne treści programowe j. niemieckiego zrealizowane
08.01.2015
Uczestnicy kursu j. niemieckiego nadal zdobywają wiedzę i umiejętności językowe w zakresie materiału gramatyczno-leksykalnego przewidzianego do zrealizowania. Na koniec roku uczestnicy projektu zdążyli zapoznać się z materiałem dotyczącym m.in. zadawania pytań i udzielania informacji o sobie i innych osobach w sytuacjach zawodowych, wydawania poleceń, określania powinności, komunikacji na kursie językowym czy analizy rozkładu jazdy autobusów i pociągów. W dalszym ciągu kształtowana była umiejętność opisywania ilustracji, rozumienia ze słuchu i rozumienia tekstu czytanego.
wróć
dalej
Współpraca
Menu główne
aktualności
projekty
publikacje
zasada konkurencyjności
partnerzy
Fundusz Toyoty
Fundacja
o fundacji
misja
statut
zespół
sprawozdania
Klauzula informacyjna przetwarzania
danych osobowych
kontakt
Projekty aktualne
Wałbrzyskie Licea - transformacja...
Wałbrzyski Inkubator Zawodowy 2 -...
Wałbrzyski Inkubator Zawodowy 2 -...
Fundusz Toyoty 2024
Fundusz Toyoty 2023
OKNO DO LEPSZEGO ŻYCIA - utworzenia i...
więcej >
Projekty zrealizowane
Przedszkolaki z Podgórza - 75 nowych...
MŁODZI GNIEWNI - III edycja - program...
Wałbrzyskie Przedszkolaki - Akademia...
Fundusz Toyoty - XI edycja
Wałbrzyska Akademia Kaizen - rozwój...
Fundusz Toyoty - X edycja
więcej >
© 2007-2024 Fundacja Edukacji Europejskiej